Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Kochane Przedszkolaki!

Kochane Przedszkolaki!

Przed nami ostatni tydzień zdalnej nauki przez zabawę. Już za kilka dni rozpoczną się wyczekiwane, przez wszystkie dzieci, WAKACJE

Wakacje to przede wszystkim czas zabawy i odpoczynku. Każdy z nas ma swój pomysł i sposób na spędzenie wolnego czasu. Jedni udają się na rodzinne wyjazdy, inni w góry czy nad morze. Ważne jednak, by w każdym miejscu pamiętać o bezpieczeństwie i zachowaniu odpowiedniej ostrożności.

W tym tygodniu dowiecie się, jak bezpiecznie spędzić ten czas. Zapraszamy do zabawy!  

/Ewa Leśniewska, Arleta Wawer, Sylwia Baran, Bożena Nadskakulska, Ewa Fajkus, Ewa Szulik/

JAK ZWYKLE, ZACZNIJMY DZIEŃ OD GIMNASTYKI

Ćwiczę z woreczkiem” – zabawy i ćwiczenia poranne

Zamiast proponowanego woreczka może być paczuszka chusteczek higienicznych

„Podrzucaj i słuchaj” – Dziecko chodzi po pokoju podrzucając i łapiąc woreczek. Na sygnał rodzica(gwizd), zatrzymuje się i stoi nieruchomo.

„Idę prosto” – Dziecko maszeruje po pokoju  z woreczkiem na głowie. Gdy usłyszy klaśniecie rąk, zatrzymuje się, wykonuje skłon tułowia – woreczek spada na podłogę.

„Pokonaj przeszkodę” – Przed dzieckiem leży woreczek. Na sygnał rodzica dziecko rytmicznie przeskakuje obunóż przez woreczek do przodu i do tyłu.

„Ćwicz nogi” – Dziecko trzymając woreczek między kolanami wykonuje przysiad i ponownie powstaje.

„Marsz z woreczkiem” – Dziecko maszeruje po obwodzie koła z woreczkiem na prawym, a następnie na lewym ramieniu.

PONIEDZIAŁEK

1. Już po ćwiczeniach? To porozmawiajcie o wakacjach

2. „Wakacyjne plany” – porozmawiajmy o wakacyjnych marzeniach dziecka lub  wspomnieniach z lat ubiegłych

3. „Co robię na plaży?” – zabawa naśladowcza doskonaląca umiej odtwarzania czynności

Dziecko naśladuje czynności wykonywane na plaży: opalanie się, pływanie, grę w piłkę, budowanie zamku z piasku, zbieranie kamieni.

4.„Lubię podróżować” – malowanie farbami plakatowymi na dużym formacie – wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy.

Dziecko opowiada gdzie chce spędzić wakacje i jak tam dojedzie. Następnie maluje miejsce wymarzonego wypoczynku. Z rozsypanki można ułożyć wyraz „wakacje” lub –moje wakacje

5.Zabiegi higieniczne – staranne mycie rąk. Przypomnienie o konieczności dokładnego korzystania z mydła i starannego mycia rąk celem ochrony przed coranawirusem.

6. „Wakacyjne kalambury” – zabawa pantomimiczna.

Dziecko za pomocą gestów pokazuje co będzie robić podczas wakacji. Rodzice odgadują demonstrowaną czynność.

7. „Co zobaczysz na wsi?” – zagadki graficzne.

Dziecko rysuje w powietrzu kształty, które kojarzą się z wsią. Rodzice odgadują co oznacza rysunek.

8.Czas na relaks podczas oglądania bajki „Wakacyjne podróże”

https://www.youtube.com/watch?v=EL4cBT-B-VE

 

WTOREK

1. Rozgrzani ćwiczeniami przystępujcie do nowych  zabaw i zadań

2. „Jakie to słowo?” – podczas tej zabawy dziecko utrwali umiejętność syntezy.

Rodzic wypowiada słowa głoskami. Dziecko mówi jakie słowo usłyszało.

3.  „Zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą” – należy uświadomić dziecku, że zawsze należy dbać o bezpieczeństwo i  zapoznać z zasadami bezpiecznego wypoczynku. 

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Prosimy by po obejrzeniu omówić przedstawione sytuacje

4.„Piłki” –  zabawa z elementem podskoku.

Dziecko wykonuje podskoki obunóż w miejscu, naśladuje niskie i wysokie odbijanie piłki, toczenie się piłki po ziemi (dziecko  toczy się po podłodze).

5.„Wakacji czas” – Wakacje na wesoło - zapoznanie ze słowami, melodią i rytmem piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g

 6.„Gdzie najlepiej spędzić wakacje?” – ćwiczenie językowe.

Dziecko opisuje  miejsca, gdzie najlepiej spędzić wakacje, uzasadniając swój wybór.

7. Praca z książką str.70  – wyszukiwanie różnic na obrazku „plaża”.

8.Relaksacja – podsumowanie wiadomości nt. bezpiecznego zachowania na plaży, film edukacyjny.

https://www.youtube.com/watch?v=oOq47PKOkA4

KOCHANE  DZIECI, DZIŚ DZIEŃ  OJCA – PAMIĘTAJCIE O  ŻYCZENIACH  I ZROBIENIU CZEGOŚ MIŁEGO DLA TATUSIA

MOŻE LAURKA, OBRAZEK, KWIATUSZEK LUB  COŚ SŁODKIEGO?  ALE NIE ZAPOMNIJCIE  O BUZIAKACH

ŚRODA

1.Rozruszani po gimnastyce? ...Zaczynamy !

2. „Co by było, gdyby ciągle były wakacje?” – ekspresja słowna.

Dziecko wypowiada się na ww temat

3. Teraz trochę policzymy

 „Mistrz matematyki” – prosimy, by dziecko zabrało 10 klocków /lub kredek, guzików…./

Dołóż, zabierz, policz” – ćwiczenia w liczeniu. Dziecko bierze 10 klocków. Układa je według instrukcji rodzica i dokonuje obliczeń.

- Weź 4 klocki. Dołóż tyle klocków, aby było ich 7. Ile klocków dołożyłeś?

- Weź 3 klocki. Dołóż tyle, aby było ich 10. Ile klocków dołożyłeś?

- Weź 5 klocków. Dołóż tyle klocków, aby było ich 8. Ile klocków dołożyłeś?

- Weź 9 klocków. Zabierz 4 klocki. Ile klocków zostało?

- Weź 10 klocków. Zabierz 5 klocków. Ile klocków zostało?

- Weź 7 klocków. Zabierz 6 klocków. Ile klocków zostało?

MOŻNA UKŁADAĆ DZIAŁANIA Z ROZSYPANKI CYFERKOWEJ J

„Dodajemy, odejmujemy” – zabawa w parach.

Dziecko siedzi z rodzicem i mają 2 kostki. Rodzic  wyrzuca kostki, a dziecko dodaje wyrzucone oczka. Przy drugim rzucie odejmuje wyrzucone oczka./najpierw ma rozpoznać kostkę z większą ilością kropek i od niej odjąć mniejszą ilość/

4.„Wakacyjne zabawy” – Po intensywnym liczeniu trochę gimnastyki przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

5.Osłuchanie z wierszem „Atrakcje w wakacje” –

Po wysłuchaniu wiersza  wypowiedzi nt. treści, wzbogacanie słownictwa dzieci o nowe określenia  https://www.youtube.com/watch?v=CQkc4Dfe1aw

6.„O czym szumią muszle?” – zabawa twórcza.

Dziecko przykłada dużą muszlę do ucha, słucha jej szumu i opowiada o wakacyjnych przygodach. (w miarę możliwości)

Kto nie ma muszelki może ją zrobić z papieru – rysuje kształt, wycina i delikatnie nacina /w węższym miejscu/ tak, by sklejając stworzyć wypukłą muszelkę

7.Praca z książką str. 69 – utrwalenie cyfr, szukanie tych samych budowli z klocków.

8.Relaksacja – wypoczynek przy piosence „Niech żyją wakacje”. https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

Można marzyć J

CZWARTEK

1 Już po ćwiczeniach? To pracujemy

2. „Morskie i lądowe przygody Wojtka Kwioka  i niedźwiadka Tutu” – oglądanie filmu, wzbogacanie wypowiedzi dzieci. https://www.youtube.com/watch?v=4ujn3RR6e_A   

3. „Piłki” –  znana już zabawa /z wtorku/

4. „Piłka plażowa” wykonanie pracy plastycznej dowolnie wybraną techniką plastyczną.

Dziecko rysuje piłkę np. odrysowując koło z talerzyka i ozdabia dowolną techniką

5. Zabiegi higieniczne – mycie rąk po skończonej pracy.

6. Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem– ćwiczenie w książce str.72.

7. Relaksacja – wypoczynek przy muzyce „Hej przedszkole”

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 jeżeli pogoda pozwala, to pobawcie się z piłką

PIĄTEK

1. Zaczynamy ….

2. Pokaz multimedialny „Bezpieczeństwo w górach” – omówienie treści, poznanie podstawowych zasad zachowania się w górach. https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

3. „Krajobraz górski” – rysunek kredką pastelową lub ołówkową.

Rysujemy góry, krajobraz górski

4. „Piłki” – znana  zabawa z elementem podskoku.

5.Praca z książką str.71 – ćwiczenia graficzne, rysowanie po śladzie sylwety plecaka.

6.Relaksacja czyli  czas na bajkę  „Wakacyjne szlaki”  - przygody Bolka i Lolka.

https://www.youtube.com/watch?v=PTn_A8SQz9c

HURRA!!!!  ZROBILIŚCIE OSTATNIE ĆWICZENIA W KSIĄŻCE. BRAWO!!!!!!!!!!!

TERAZ  PRZED WAMI   WAKACJE

Data dodania: 2020-07-20 12:22:04
Data edycji: 2020-07-20 12:22:37
Ilość wyświetleń: 30
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button